Henkilöstöresurssien ohjaus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | TLP0203 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | o |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
T-LT-2009   |
3-S   |
3.0   |
2011-08-22   |
2011-12-23   |
T-LT-2009V   |
3-S   |
3.0   |
2011-08-22   |
2011-12-23   |
T-LT-2010   |
3-S   |
3.0   |
2012-08-24   |
2012-12-18   |
T-LT-2010V   |
3-K   |
3.0   |
2013-01-05   |
2013-06-18   |
T-LT-2011   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
T-LT-2011V   |
3-K   |
3.0   |
  |
  |
T-LT-2012   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
T-LT-2012V   |
3-K   |
3.0   |
  |
  |
T-LT-2013   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
LT-2014   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
LT-2015   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
LT-2016   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
LT-2017   |
3-S   |
3.0   |
  |
  |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää nykyaikaisen, joustavan työyhteisön tunnusmerkit ja toimintaperiaatteet sekä osaa ohjata ja kehittää omaa työyhteisöään niiden mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 39 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 41 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
ei edeltäviä opintoja
Sisältö
Työ- ja organisaatiokäyttäytymisen perusteet, henkilöstön asemaan, palkkaukseen ja työturvallisuuteen liittyvät tekijät. Organisaatio sosiaalisena järjestelmänä, organisaation toiminnan ja ohjauksen perusteet, työsuojelu ja työyhteisön hyvinvointi.
Opiskelumateriaali
- Viitala, R. 2004. Henkilöstöjohtaminen. Edita.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt, yritysvierailut, asiantuntijaluennot.
Arviointikriteerit
5 Käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä johdonmukaisesti erilaisissa tilanteissa
3 Käyttää keskeisiä käsitteitä yksittäisissä tilanteissa ja tehtävissä sekä ymmärtää menetelmien taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat
1 Tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).
Työyhteisön kehittämistehtävä 70%
Paneelikeskustelutentti 20%
Aktiivisuus 10%
Takaisin