Opintopsykologin keskustelutilaisuudet ja tietoa auttavista tahoista

Julkaistu 2022-03-03 13:48:11 EET.

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan opintopsykologi Lotta Saranpään kanssa, miten omasta jaksamisesta, hyvinvoinnista ja opiskelukyvystä voi pitää huolta, kun uutiset Ukrainasta saattavat aiheuttaa ahdistusta, huolta ja pelkoa.

Ma 7.3. klo 13-14

Oma hyvinvointi ja opiskelukyky kriisitilanteessa   

Suomenkielinen tilaisuus järjestetään Zoomissa, liity mukaan alla olevasta linkistä:

https://zoom.us/j/91404845452?pwd=VS9JUkVGT1VpemJiQ1VGNTljV0lPQT09

Muistilistaa ja tukilinkkejä oman hyvinvoinnin tukemiseksi:

  • On hyvä pysyä tilanteen tasalla. Rajoita kuitenkin median seuraamista, jos uutistulva ahdistaa.
  • Seuraa uutisia luotettavasta lähteestä. Sosiaalisessa mediassa kiertää myös paljon väärää tai vääristeltyä informaatiota.
  • Pidä kiinni arjen rutiineista. Huolehdi itsestäsi ja läheisistäsi.
  • Tee asioita, jotka normaalistikin tuottavat iloa.
  • Muista, että meillä ei ole hätää, vaikka tilanne tuntuisi ahdistavalta.

On luonnollista, että reagoimme eri tavoin. Omia tunteita ei kannata yrittää työntää pois. Älä kuitenkaan jää yksin. Juttele tilanteesta läheisen, ystävän tai muun luotettavan tahon kanssa.

Kokosimme listan tahoista, joihin voit myös olla yhteyksissä:


Voit myös lukea lisää aiheesta esimerkiksi Mieli ry:n ja Nyyti ry:n verkkosivuilta.

Takaisin