10. Helpdesk

ICT-palvelut

Vaasan ammattikorkeakoulussa tietojärjestelmien ylläpidosta ja kehittämisestä vastaa hallinto- ja talousyksikössä toimiva tietojärjestelmäpalvelutiimi, jonka palveluita on saatavissa kaikissa ammattikorkeakoulun yksiköissä ja kiinteistöissä.

Yhteydenotot ja vikailmoitukset

Ensisijaisesti suosittelemme palvelupyynnön lähettämistä osoitteeseen helpdesk@vamk.fi, josta se menee tiedoksi koko tietojärjestelmätiimille ja ohjautuu siten heti oikealle henkilölle. Kiireellisissä tapauksissa voi yhteyttä ottaa myös puhelimitse soittamalla suoraan asiantuntijalle.

Viestiin saat nopeimmin vastauksen, kun huomioit seuraavat asiat:

  • Mainitse asiasi lyhyesti viestin otsikossa.
  • Käsittely on helpompaa ja siksi monesti myös nopeampaa, jos viesti koskee yhtä asiaa/aihetta/kokonaisuutta.
  • Jos mahdollista, mainitse viestissä tila/huone, laitetunnus/sijainti ja käyttäjätunnus (etenkin opiskelijoiden osalta).
  • Jos toivot otettavan yhteyttä muuten kuin sähköpostin välityksellä, laita viestiin myös nämä yhteystietosi.

Helpdeskiin jätetyt palvelupyynnöt siirtyvät tietokantaan ja työjonoon, josta ne otetaan käsittelyyn mahdollisimman nopeasti. Palvelupyynnön jättäneelle vastataan sähköpostitse ja tiedotetaan ongelman ratkaisemisen etenemisestä.

Päivystyspiste

Lukukausien alussa kaksi ensimmäistä viikkoa voi kiireellisissä asioissa asioida myös Helpdeskin fyysisessä päivystyspisteessä, Wolffintiellä A-rakennuksessa huoneessa WA1126.

Helpdesk puhelinnumero on 040-866 7543

Palaute ja kehitysehdotukset

Tietojärjestelmätiimin vastuulla on järjestelmien ylläpito ja kehitys, joten otamme mielellämme vastaan palautetta ja myös kehittämisehdotuksia Helpdesk-palvelun kautta. Loppukäyttäjien opetus ja ohjelmistojen käytön opastus eivät varsinaisesti kuulu toimenkuvaamme, mutta toki pyrimme auttamaan mahdollisuuksiemme ja resurssiemme mukaan.