Ajankohtaista

Kestävyys esiin maaseutumatkailun markkinoinnissa

Julkaistu 2012-02-28 11:26:53 EET.

Suomella on kestävän maaseutumatkailun brändissä huima potentiaali, kertoo juuri ilmestynyt  Maaseutumatkailu - kestävyyslaji? Näkökulmia kestävään matkailuun maaseudulla -artikkelikokoelma.

Kestävyys on usein luonnollinen osa maaseutumatkailuyritysten toimintaa, mutta sitä ei vielä hyödynnetä kovinkaan tehokkaasti. Julkaisussa esitetään, että kestävyys tulisi nähdä entistä vahvemmin osana matkailuyritysten ja -palveluiden laatua. Keskeistä on myös konkretisoida se, mitä kestävyys käytännössä on yritysten tuotteissa ja tuoda markkinoinnissa esiin kestävyyden tuoma lisäarvo asiakkaalle.

Artikkelikokoelman sähköinen versio löytyy täältä. Julkaisu on tehty osana KESMA I -hanketta ja se on ilmestynyt Jyväskylän ammattikorkeakoulun sarjassa. VAMKilaisia kirjoittajia julkaisussa ovat Annika Torniainen ja Mikko Peltola. Hankkeessa tullaan julkaisemaan vielä kaksi raporttia, jotka keskittyvät tarkemmin hankkeessa kerättyyn tutkimustietoon. Tutustu raportteihin kevään 2012 aikana www.kestavamatkailu.fi

kesma-2-web.jpg


KESMA I on Keski-Suomen, Pirkanmaan, Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan alueella juuri päättynyt Kestävän matkailun liiketoiminnan kehittämismallin rakentaminen -hanke, jossa toimijoina ovat Jyväskylän, Tampereen ja Vaasan ammattikorkeakoulut sekä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutti. Hankkeen rahoittaa Keski-Suomen ELY-keskus / Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto.

Lisätiedot:

Peter Smeds, osastonjohtaja matkailu ja ravitsemispalvelut
puh. 0207 663 542, peter.smeds@puv.fi

Takaisin